Efsa Sabit Yorum yapılmamış

 

Herkes ‘Girişimcilik’ ve ‘İnovasyon’ hakkında konuşuyor.

 

Girişimcilik, her alanda değer yaratarak, istihdama ve sosyo-ekonomik gelişime katkıda bulunarak ekonomik gelişmenin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Bu nedenle, ‘girişimci’ ve ‘girişimcilik’ kavramları son yıllarda oldukça popüler hale gelmiştir. Geleneksel olarak girişimci, yeni ve küçük bir işletmeyi kuran kişi olarak tanımlanır. Girişimciliğin temel eylemi yeni bir girişimi başlatmaktır. Ancak her küçük işletme bu niteliğe sahip değildir ve girişimciliği temsil etmez. [1] [2]

Geleneksel tatlar sunan birçok restoranın bulunduğu bir bölgede, yeni bir geleneksel restoran açan bir aile işletmesi düşünün. Bunu bir girişimcilik örneği olarak düşünebilir miyiz?… Hayır; yaptıkları tek şey daha önce birçok kez yapılmıştı ve yeni bir tatmin ya da yeni bir tüketici talebi ile bir değişim yaratmıyorlar. Bu açıdan bakıldığında bu bir girişimcilik örneği değildir, yalnızca yeni bir iş girişimidir.

Diğer yandan, Uber, bir girişimcilik örneğidir. Girişim tamamen yeni bir ürün veya hizmet icat etmemiş olabilir, ama yeni bir özel ulaşım modeli tasarladı. Yeni nesil müşteri ihtiyaçlarını karşılayarak geleneksel taksi sektörü için tehdit haline geldi. Bu model kesinlikle girişimciliği temsil ediyor.

Geleneksel girişimcilik modelini yeni modelden ayıran şey, yukarıda örneklendirildiği gibi, ‘inovasyon’dur. İnovasyon, müşteri ihtiyaçlarını daha iyi karşılayarak pazarda yeni veya gelişmiş çözümler üreten bir konsept olarak günümüz girişimcilik kavramında temel etkendir. Ve bugünün girişimcilerini diğerlerinden ayıran, farklı karakter özeliklerine sahip olmak, farklı düşünmek ve inovasyondur.  

 

Değişim İnovatif Girişimciler ile Başlar

 

İnovatif girişimcilerin tüm dünyada ekonomiyi canlandırma ve güçlendirme konusunda önemli rol oynadığı tartışılamaz.  Her ne kadar farklı çevrelerden ve kökenlerden gelseler de nitelikleri, motivasyonları ve yetkinlikleri gibi birçok ortak noktaları vardır. Bunlara ek olarak, ilk girişimlerini başlatmadan 5-10 yıl önce güçlü bir eğitim geçmişine ve iş deneyimine sahip oldukları bilinmektedir.

İnovatif girişimciler;

  • Kararlı ve ısrarcıdır; kolay pes etmezler ve amaçlarına ulaşana kadar denerler.
  • Başarı için tutkulu olma eğilimindedirler.
  • Meraklı ve maceracıdırlar, risk alarak sıradan şeylerin ötesine geçmek isterler.
  • Sorumluluk almak konusunda proaktiftirler.
  • Piyasada yeni fırsatlar ararlar, sürekli hareket halinde ve enerjiktirler.
  • Girişim üzerinde bütüncül bir görüşe sahiptirler ve başkalarını dinleme & takım çalışması konularında iyidirler.
  • Mükemmel öğrencilerdir; yaparak öğrenirler, hatalardan, gözlemlerinden ve başkalarından öğrenirler.

“İnovatif olmak, değişime açık olmak demektir. Yalnızca değişime açık olmak değil, aynı zamanda değişimi aramaktır. Böylece sırada ne var, neyi daha iyi yapabiliriz, neyi daha farklı yapabiliriz ve bunu yalnızca farklı olmak için değil şimdikinden daha fazla değer yaratmak için nasıl yapabiliriz sorularını sorabilmektir.”

İngiltere’den bir girişimci

 

İnovatif girişimcileri motive eden, pazardaki ihtiyaçları karşılayan yeni fikirleri hayata geçirmek/yeni teknolojiler geliştirmek ve finansal olarak bağımsız olmak, ama maaşlı işlerden daha fazla para kazanmaktır. Genellikle kişisel gelişim ve sürekli öğrenmenin mümkün olduğu ortamlarda çalışmayı tercih ederler. 

 

İnovatif şirketler için fazlasıyla önemli olan bazı girişimcilik yetkinliklerinin sonradan kazanılabileceğini düşünürler. Yaratıcı düşünme, problem çözme, liderlik ve takım yönetimi, inovasyon yönetimi, çevik yönetim (agile management), stratejik planlama, risk yönetimi, iş modeli geliştirme ve hızlı deneyimleme girişimciler için temel eğitilebilir yetkinliklerdir.

İnovatif girişimcilik özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgi edinmek ve güncel araştırma sonuçlarını incelemek için @INNOGROW web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

İnovatif girişimcilik üzerine kendini değerlendirme aracı bu amaçla tasarlanan en iyi yöntemdir. Kendini değerlendirme, potansiyel girişimcilerin kendilerini diğer girişimcilerle kıyaslayarak test edebilmeleri ve elde ettikleri sonuçlar doğrultusunda kendilerine bir öğrenme yolu belirleyebilmeleri için oldukça kullanışlı bir yöntemdir. Bu yaklaşım, öğrencilerin hedeflerini ve bu hedeflere ulaşabilmek için gerekli adımları kendileri tanımladıkları öğrenci-merkezli eğitimi teşvik etmektedir.

Kendini değerlendirme ve öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı konularında uzmanlığımıza dayanarak bu metodolojiyi hem girişimcilik alanına hem de farklı alanlara uyarlayabilmek için farklı fikirler üzerine konuşmaya hazırız. Bu metodolojiyi projelerinizde/ girişimlerinizde kullanabilmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz: info@makroconsult.com.tr

Merve Gül BARUT, Danışman

[1] Drucker P. F., 1985, Innovation and Entrepreneurship, Elsevier

[2] Lumpkin G.T. and Dess G.G., 1996, Clarifying the Entrepreneurial Orientation Construct and Linking it to Performance, Academy of Management Review, Vol. 21, No. 1, 135-172.  

Share This: