Admin Yorum yapılmamış

Dijital alan, artık, perakendeden servise ve aralarında bulunan çok sayıda endüstriyi kapsıyor. Hizmet ve perakende mağazaları olarak hayatına başlayan işletmeler,değişen manzaraya uyum sağlamak için stratejilerinde devrim yapmak zorunda kaldı. Dijital pazarlama , şaşırtıcı bir şekilde, çoğu pazarlama girişiminin arkasındaki itici güç haline geldi. Bu itişin doğrudan bir sonucu olarak, işletmelerin yoğun bir dijital dönüşüm geçirdiğini görüyoruz.    

Dijital Dönüşüm Nedir?

İnternetin ortaya çıkması ve birçok potansiyel tüketicinin , işletmelere ulaşmak ve ürünlere erişmek için dijital hizmetleri sıklıkla kullanmasıyla, şirketlerin çalışma biçimleri önemli ölçüde değişti.  

Geleneksel iş stratejileri tamamen ortadan kalkmamış olsa da, gelişen teknolojilerin sonucu olarak kesinlikle değişiyorlar. Bu değişim, dijital dönüşüm olarak bilinir. Dijital dünyaya adapte olmak için girişimcilerin,  girişimlerini ve stratejilerini uyarlama sürecidir ve sadece pazarlamayı değil, çoğu departmanı içerir. Satıştan insan kaynağına her şey dijital yeniliklerden etkilenir. 

Bununla birlikte, şirket yapısı içinde dijital dönüşüm , pazarlama departmanını genellikle iyi yönde etkiledi. Şimdi de dijital dönüşümün pazarlama dünyası için ne anlama geldiğini inceleyeceğiz.

Kişiselleştirilmiş İçerik

Pazarlamada dijital dönüşümün en önemli yönlerinden biri, şirketlerin müşterileriyle nasıl ilişki kurduğudur. Geleneksel pazarlamada, ekipler içerik ve reklamlar oluşturur ve gönderirdi. Eskiden, bir reklam panosunda pazarlama bütçesinin bir kısmını ya da tam sayfa bir gazete reklamını kullanmak iyi işlerin bir işareti olarak görünse de, o günler artık geride kaldı.  

Pazarlama ekiplerinin müşterilerini gözlemlemeleri, davranışlarını ve ihtiyaçlarını öğrenmeleri ve buna göre içerik oluşturmaları gerekiyor. Başka bir deyişle, içerik artık çerez kesici olamaz – hedef kitlesine yönelik olarak hedeflenmiş olması gerekiyor. Tek bir metro reklamı yerine, pazarlamacıların artık dalga boylarında farklı kitlelere hitap eden daha küçük ama daha etkili içerikler yaratması gerekiyor. 

Pazarlamacıların ayrıca içeriklerini gönderdikleri platformları seçmeleri gerekiyor – gençler artık Facebook’u kullandıkları kadar sık ​​kullanmıyor, eski nesiller ise bu kanalı çok daha fazla kullanıyor. Aynı içeriği tüm kanallara göndermek, yıllar önce yapacağı kadar güçlü bir etkiye sahip değildir.

İçeriğin her kitle için uyarlanması gerekir, böylece müşteriler, pazarlamacıların onlara bireysel bir düzeyde hazırlandıklarını hissederler.  

Etkileşim

Geleneksel medya statikti -bir reklam panosuyla ya da televizyon reklamıyla yapılabilecek  çok az şey vardı- ama dijital medya çok daha etkileşimli. Artık web sitelerinin veya ürün açılış sayfalarının, kullanıcının tercihlerine göre özelleştirildiğini görüyoruz. Öyle ki, müşterilerin istemedikleri içeriği görmelerine gerek kalmıyor; bu da, ürününüzü satın almak istemelerine neden oluyor, çünkü onlar için özel olarak yapılmış gibi hissediyorlar.

Bu tür kişiselleştirilmiş etkileşim , şüphesiz dijital ortamda güçlü ilişkilere yol açar. B2C ilişkisi iki yönlü bir iletişimdir ve  artık sosyal medya müşterileri doğrudan işletmeler ile etkileşim sağlar ve bundan oldukça hızlı yanıt bekler. Müşteriler artık yanıt vermeyen şirketleri arama konusunda utangaç değiller.    

Etkileşim, neredeyse her zaman açık olan yorum bölümlerinde, sosyal platformlarda, YouTube videolarında ve web sitelerinde görülebilir. Canlı akışlar, son birkaç yıl içerisinde popülerlik kazanmış, müşteriler ve işletmeler arasına, analog yıllar içinde mümkün olmayan, başka bir etkileşim düzeyi eklemiştir.   

Dijital alan, esneklik,iki yönlü iletişim kurma gibi 21. yüzyıldaki işletmelerin stratejik hedefi olan tarzda ilişkiler kurmak için yol açar. Güçlü ilişkiler, daha iyi anlaşmalara ve nihayetinde işletmelerin alt çizgilerine ulaşmalarına yardım eder.

Otomasyon

Dijital çağda etkileşime olan ihtiyaç doğrudanlığa bağlıdır. Pazarlamacılar, yıllar içinde, sahip oldukları en büyük dönüşümlerden birinin, müşteriler ile iletişim kurabilmiş olmaları olduğunu belirtmişlerdir. Ancak dijital alan, şirketlerin dünya çapındaki izleyicilere ulaşmalarına izin verdi -müşterilerle bağlantı kurmak artık bir şirketin yolun aşağısındaki küçük bir dükkan olduğu zamanlar kadar kolay değildir.

İşletmelerin müşterilere ulaşma yollarından biri de belirttiğimiz gibi sosyal medya üzerindendir ancak bu, en etkili yol değildir. Bir şirketin istihdamında çalışan personel veya müteahhit sayısı ne olursa olsun, her müşteriye teşekkür edilmesi veya müşterilerin sorularını her zaman yanıtlaması mümkün değildir. Otomasyon burada devreye girer.

Günün belirli saatlerinde gönderileri göndermek için hatırlatıcı ayarlamak zorunda kalmak yerine, gönderileri optimum saatlerde zamanlamak için önceden ayarlanabilecek yönetim araçları vardır. Bu araçlarla, pazarlamacılar artık müşterilerle sürekli iletişim halinde olmanın yeni yollarına erişebiliyor.  

Ancak , pazarlamacıların izleyicilerle etkileşime girebilmesi sadece sosyal medya aracılığıyla değildir. Ayrıca gelişmiş sohbetler kullanırlar. Artıksohbet hizmetlerinde gelişmiş AI, müşterilerin sorularına anında yanıt almalarını sağlıyor. Ayrıca AI, müşterilerin ilgisini çeken ürünler ve indirimlerle ilgili müşterilere iyi yerleştirilmiş anımsatıcılarla hatırlatarak, satın alımlara dönüştürmek için kullanılıyor.

Otomatikleştirilmiş araçların yardımıyla, pazarlamacıların günün her saatinde ve her yerde ‘açık’ olmaları gerekmez -onlar işlerini yapması için bir araç ayarlayabilirler. Bu sadece personel adına üretkenlik sağlamakla kalmaz, aynı zamanda müşterilerin istediklerinde istediklerini elde etmelerini sağlar.  

Analitikler

Dijital alan,analitik veriler açısından pazarlamacılara yardımcı olmuştur. Titizlikle anket oluşturma ve dağıtmanın yanı sıra, geleneksel medyanın analiz için dijital dünya ile karşılaştırılabilecek yeterli kapsamı yoktur.

Dijital dönüşümün gücü sayesinde, pazarlamacılar artık izleyicilerini en ince ayrıntısına kadar çalışmalarına olanak tanıyan bol miktarda veriye sahipler. Veri pazarlamacıları sosyal medya kanallarından yararlanabilirler ve demografik yapıların çok ötesine geçerler -pazarlamacılar izleyicilerin sahip oldukları özel ilgi alanlarını öğrenirler, oturum açtıklarında, ne tür bir içeriği kesinlikle göz ardı edeceklerini ya da nasıl bir içeriğe kesinlikle bakacaklarını bilirler.

Bu bilgilerle, pazarlamacılar, müşterilerine ulaşmak için tam olarak ne yapmaları gerektiğine yardımcı olacak ayrıntılı raporlar oluştururlar. Ayrıca dijital çağda rapor oluşturma daha da kolaylaştı. Geleneksel pazarlama şirketlerinin sıfırdan ayrıntılı raporlar oluşturması gerekmesine rağmen, dijital pazarlamacılar artık aşağıdaki örnekte görebileceğiniz gibi, analiz odağını veren aylık bir pazarlama raporu şablonu sağlayan hizmetlere erişebiliyor.    

Dijital dönüşüm , pazarlamacılara, müşterilerini daha önce hiç hayal etmedikleri bir şekilde anlamalarını sağlayan araçlar vermiştir. Bu, şirketlere yalnızca ürün ve hizmetlerin daha iyi yapılmasına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda tüketicilerle kalıcı ilişkiler kurmalarını sağlar. 

İlişkiler Kurmak

İş-müşteri ilişkisi dijital manzaranıns son derece önemli bir parçası haline gelmiştir ve görüyoruz yeniliklerin arkasındaki itici güç konumundadır. Dijital dönüşüm, dijital alanda bir işaret oluşturmanın bir parçasıdır. Strateji uygulama ve planları uygulama sürecini basitleştirip, müşteri hizmetlerini ve şirket kültürlerini büyük ölçüde geliştirmiştir.  

Şirketler teknolojideki değişimlere ne kadar hızlı adapte olurlarsa, müşterilere ulaşmaları ve yüksek oranda uyarlanabilir dijital ortamda gelişmeleri daha olasıdır.

 

Yazar: Ronita Mohan , çevrimiçi grafik  tasarım platformu olan Venngage’de bir içerik pazarlamacısıdır. Ronita, dijital pazarlama, görsel içerik araştırmayı ve yazmayı sevdiği çevrimiçi etkileşim ile ilgili çeşitli konularla ilgilenmektedir.  

*Bu makale Insitute of Entrepreneurship Development (IED) tarafından geliştirilmiş olup MAKRO Türkçe’ye çevirmiştir.

 

Share This:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir