Project Referans Numarası:
2010-1-TR1-LEO05-16760
Proje Hakkında:
Aile işletmeleri dünya üzerinde en eski ve en sık görülen işletme türü olup, çok çeşitli yapılara haiz olabilirler. Aile sahipliliği olmayan işletmelerden; devamlılık nedenleri, iş ve aile ilişkileri, iş değerleri, aile kültürü, hızlı karar alma süreci, esnek yönetim yapısı ve işletme devri gibi birçok alanda farklılık arzeden kendine özgü işletmelerdir.
Aile işletmelerinin kurucu kuşaktan sonraki kuşaklara yaşama şansı oldukça azdır. Bunun başlıca nedeni devirle ilgili başarısızlıklardır. İşletme devirleriyle ilgili başarısızlıkların üstesinden gelmek üzere, bugüne kadar yapılmış bazı çalışmalar vardır.
NEXT Projesi işletme devrini etkileyen temel faktörleri göz önünde bulundurarak başarılı bir devrin gerçekleştirilmesi için eğitim paketi hazırlanması projesidir. Proje yenilikçi bir yaklaşımla elektronik öğrenme tekniklerini kullanarak KOBİ sahiplerine (halef), bir sonraki kuşağa (selef) ve aile işletmelerinin yöneticileriyle, bu alanda danışmanlık yapanlara işletme devriyle ilgili bilgi paketi sunarak bu işletmelerin yurt içinde ve uluslararası arenada devamlılık sağlamalarına katkıda bulunmayı amaçlamıştır.
Projenin amaçları arasında;
- KOBİ sahiplerinin, yöneticilerinin ve bir sonraki kuşağın işletme devrindeki yönetim bilgi ve becerilerini AB-15 grubu ülkelerindeki işletme sahipleri, yöneticileri seviyesine çıkarmak,
- İşletmelerin devamlılığını sağlamak suretiyle gelişmekte olan Orta ve Doğu Avrupa ekonomilerindeki gelişmeyi hızlandırmak,
- Projeye ortak olan ülkelerdeki eğitmenler arasındaki diyaloğu artıran bir sistem kurarak ortakların ülkeleri arasındaki yada aynı ülkedeki bölgesel eğitim ihtiyacı farklılıklarını belirlemek,
- Proje ortakları arasında en iyi uygulama ve tecrübenin transferini sağlamak yer almıştır.
Next Projesi ortakların ülkelerinde “planlı işletme devri” kavramını ve kültürünü yaygınlaştırarak, bu alanda bir katma değer yaratmıştır. Proje kapsamındaki eğitimi alan her iki kuşak, “babadan büyük oğula devir” şeklinde yapılan önceki geleneksel işletme devri uygulamalarının yerine, planlı işletme devri faaliyeti yerleştirmek yoluyla başarılı bir işletme devrine hazır hale gelmişlerdir.
Ortaklar:
The project has 10 partners including the silent ones, four from EU member states and seven partners from Turkey including the beneficiary. The composition of partnership provides contribution of a wide spectrum of European views and experiences. All partners are qualified, have sufficient capacity, knowledge and experience in implementing this project. For this reason, the responsibilities for the project are divided among the partners working in a complementary manner. Each partner has a different responsibility for developing the training contents, creation of the training modules and dissemination of the results.